"עולים לירושלים": פאנל בין הזמנים סוער ב"מהדורה המרכזית"

אסתי פלד 6 Comment on "עולים לירושלים": פאנל בין הזמנים סוער ב"מהדורה המרכזית"

במסגרת אירועי "עולים לירושלים" בהפקת עיריית ירושלים ובשיתוף "קול חי" שודרה ה"מהדורה המרכזית" בהגשת בצלאל קאהן מלב ההתרחשות בבנייני האומה בירושלים | במהדורה התארחו פאנל פרשנים: עו"ד אבי בלום, איש אגודת ישראל, עו"ד אברימי יוסמן, חה"מ עיריית י-ם מ'דגל התורה' נני גרוסבוים, ודובר ש"ס אשר מדינה | האזינו

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

 

הפרשן הפוליטי, עוה"ד אבי בלום: "יש מערכות בחירות שלא משנה מה שתעשה, ידברו על החרדים. ליברמן רב עם המורים וזה מוריד לו מנדטים. אפשר לומר שמה שגפני עושה עובד, לא יעסקו בנו – החרדים. גם אם גולדקנופף יגיד שהוא רוצה להיות שר אוצר יסתכלו על זה כבדיחה אידישאית טובה"

חבר מועצת עיריית י-ם, נני גרוסבוים: "הקמפיין החזק של יהדות התורה בדרך כלל זה המכתב של גדולי ישראל, קמפיין חזק. זה לא הזמן. נערכנו לבחירות האלו, אנחנו יודעים להגיע למצביעים שלנו, מערכת מיחשוב טובה. כרגע הכל פתוח, מידיעה מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מעורב בכל פרט, כולל הליכה נפרדת. אני יכול לגלות שיש דווקא מאמץ מצד אגודת ישראל להגיע להסדר הליכה משותפת"

עוה"ד אברימי יוסטמן: "מה שיהיה זה שילכו יחד. כולם חפצי חיים וכולם יודעים חשבון – עדיף להיות תלויים זה בזה מאשר זה לצד זה. תמיד המשאלה הייתה לרוץ באחדות, לגבי מה שנני רמז, תמיד הידברות זה טוב. אין כאן שום דבר ענייני. מה שקורה בצד של דגל התורה זה הרצון, סליחה על הביטוי, אקשן. אם תשים לב, ההתפתחות של הגולם הזה, הדיבור על פיצול היה עוד לפני הבעיה של בית מרן הרב אדלשטיין במה שמישהו עשה או לא עשה. החיבור בתוך אגודת ישראל הוא האיחוד של השלם מסך חלקיו. היו לפעמים ויכוחים פומביים, תמיד היה ואנחנו לא חוששים מזה"

נני גרוסבוים ענה לטענה לאחריות של דגל התורה כלפי אגודת ישראל: "ממה שהבנתי לפני חצי שעה שהכל פתוח, וייתכן שנרצה לרוץ לבד. אנחנו יודעים ולוקחים אחריות כלפי עצמנו, לא יכולים לנהל מפלגות אחרות. אנחנו עוברים את אחוז החסימה בוודאות, לאגודת ישראל יש נציגים טובים ואני מאמין שהם יוכלו למקסם את הקולות שלהם. יש לנו מערכת מיחשוב ואנחנו בוודאות עוברים, יש לנו 165,000-170,000 קולות. גם ב'אגודת ישראל' מסכימים עם זה"

דובר ש"ס, אשר מדינה: "אין ספק שההומוגניה של "יהדות התורה" די התפוגגה, כל אחד לפי דרכו לפי רבותיו. על פי האמת נוצר איזשהו צורך שהסיעות המרכיבות את 'יהדות התורה', אבל לנוכח אחוז החסימה, שום ניואנסים ושום חלוקה לא יכול לעזור לנו מול ממשלת שמד"

לגבי הסקרים שהתפרסמו הערב בדבר המפץ במפלגות הימין עם תום הפריימריז בסיעת "הציונות הדתית" טען עו"ד אבי בלום: "אחרי הפריימריז ב'ציונות הדתית' יש פיק של מצביעים. הפעם, רואים התחזקות של בן גביר כמעט לכיוון דו ספרתי. מאידך, סמוטריץ' כמו שנתניהו מזהה – לא עובר. ההצעה החדשה של בן גביר מאוד נדיבה"

עו"ד אבי בלום התייחס גם לקמפיינים המסתמנים ואמר: "אנחנו בקמפיין מזה כמה מערכות בחירות שהדמות הדומיננטית, שואבת הקולות במפלגות החרדיות – יהדות התורה וגם ש"ס, ר' חיים קנייבסקי, לא נמצאת"

אלחנן גרוסבוים: "עד שלא ייסגרו הרשימות הכל יכול לקרות ולכן הקמפיין לא יתחיל לפני החגים. גם בירושלים היו שהמעיטו עם הגודל שלנו, המסר המרכזי להוציא את האנשים לקלפיות יהיה אחרי החגים"

דובר ש"ס, אשר מדינה: "אני רוצה לבשר שרנחנו עולים בקמפיין מיד לאחר השבעה של מרן חכם שלום. יש לנו מה לומר ואנחנו לא מחכים לרגע האחרון. יש לנו כצה דגלים ולא רק יהדות, ש"ס היא המפלגה החברתית לדעתי היחידה בישראל. אנחנו נניף את הדגל החברתי, אנחנו רוצים להחזיר את הכרטיסים של השר לשעבר דרעי"

חבר מועצת העיר ירושלים, נני גרוסבוים: "הפגישה בין מרן ראש הישיבה לרב משה גפני הייתה ארוכה. מרן ירד לפרטים ונתן הנחיות מדויקות וברורות"



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    רק תשימו לב איך התאבון של דגל גדל בהתחלה דברו על 50-50 בהמשך טענו בדגל שהם יותר מאגודה זה גדל לכך שאגודה לא שוה יותר משלש מנדטים אח"כ דגל שוים 160,000 קולות ופירטו לנו את זה במספרים, ועכשיו יש כבר לדגל 165,000-170,000 קולות ממוספרים וממוחשבים.
    עכשיו לטענה שדגל בטוח עוברים את אחוז החסימה, בבחירות האחרונות נדרשו 145,000 קולות לעבור את אחוז החסימה.
    דגל טוענים שמלבד הערים בהם יש ליהדות התורה את הקולות הרבים יש להם 20,000 קולות, דא עקא שהתוצאה בערים הללו (בניכוי הערים ירושלים בני ברק מודיעין עילית אשדוד ביתר בית שמש אלעד פתח תקוה חיפה קרית יערים אופקים נתיבות רכסים ת"א לוד אשדוד נתניה צפת עפולה רחובות גבעת זאב כרמיאל טבריה חולון תפרח באר שבע רמת השרון הרצליה רעננה חדרה אשקלון רמת גן ערד חצור ומעטפות כפולות) עומדת בסה"כ על 16,195 קולות, ובניכוי הערים קרית גת קרית מלאכי עמנואל כפר חב"ד קוממיות חזון יחזקאל ואור הגנוז אנו עומדים על בסה"כ 12,365 קולות, גם אם כולם של דגל התורה (ולא חשבנו את קהילת גור בראשל"צ באבוב בבת ים ועוד קהילות של חב"ד ברחבי הארץ) חסרים להם יותר מ-7,500 קולות ל-160,000 ויש עוד 4,240 קולות בערים בהם קבלו פחות מ-100 קולות, האם הקולות הערבים הם של דגל?.
    דגל טוענים ל-72% מהקולות הכפולים.
    הם טוענים שמתוך גידול של 6,800 קולות שגדלו בבית שמש בשמונת השנים האחרונות (6,213 לאגודה ו-4,988 לדגל סה"כ 11,201 ובבחירות האחרונות 15,242 ליהדות התורה 1,821 לעץ) 29 קולות הם של אגודה (9,000 לדגל נשאר לאגודה 6,242).
    הם טוענים ל-4,500 קולות בפתח תקוה מה שמותיר לאגודה 875 קולות אבל הם נתנו להם מקום שני בעירייה.
    הם טוענים ל-1,000 קולות (60%) בגבעת זאב אבל בקשו 33% ברשימת העירייה.
    הם טוענים לגידול של 600 קולות בביתר (12%) האם היתה נהירה ליטאית לביתר?.
    85% במודיעין מול 70% בעירייה.
    בסה"כ כשבדגל טוענים למספר מסוים לא הייתי מאמין לו יותר מדי לעומת זאת אומר יוסטמן שאגודה לא מתלהמת ומנפחת מספרים לפי הצורך, רק שיגישו את המספרים שלהם והכל יבא על מקומו בשלום

    1. מרחת פה גיבובי שטויות וכן בבחירות המונצפליות האחרונות בכל מקום הוכח שהנתונים של דגל נכונים ומאידך הנתונים של אגודה לא רואים מציאות גם לא ממרחק של שנות אור וביחד עם תירוצי סרק מוכנים מראש לכישלון ובנוסף שהטיעונים של לפני ההתמודדות תואמים כל פעם זה קורה גם בתירוצים של אחרי

      1. נתנו לך מספרים תענה עליהם בצורה נורמלית
        איך שאתה עונה זה נראה כאילו אין לך תשובה ואתה נהנה ללכת עם הסיסמאות יותר מאשר עם הנתונים
        מהם גיבובי השטויות שדגל טוענים לעשרים אלף קולות מתוך שתים עשרה וחצי שלא כולם שייכים להם?
        גיבובי שטויות שהם אומרים עשר אלף קולות במעטפות הכפולות או גיבובי שטויות שקבלו בסה"כ 13,767
        גיבובי שטויות שאם לדגל יש 9 אלף קול בבית שמש זה משאיר לאגודת ישראל 6,242 הוי אומר גידול של 29 קולות בשמונה שנים?
        תסביר לי דבר אחד שהוא גיבובי שטויות, קדימה

    2. קישקשת גיבובי דברים ומה שהוכח בבחירות המונצפליות שהנתונים של דגל נכונים מה ששל אגודה לא וגם הטעונים עכשיו דומים להפליא לטיעונים אז וכנראה שגם התירוצים לכישלון אז תואמים לתירוצים המוכנים גם הפעם

      1. מה שנקרא ליצנות אחת דוחה מאה הוכחות

  2. 5

    תגידו לי שניכם, מה*נראה*לכם*שמשהו*יקרא*את*כל*זה*?* אפחד מהצופים כאן לא היה בשעור חשבון, אז יאללה, אתם לא מתאימים…🤬